fredag 30 oktober 2009

Påsar

Sovit värre än en pissråtta inatt......Usch har ingen aning om varför......Det är som om Alex försökt att trösta mig minst 20 gånger i natt...

Han är för go, när vi ska somna så ligger jag alltid på min högra sida, han lägger sig åxå på sidan med sin rygg mot min mage men får över sitt högra fram ben om min hals, hans kind tätt intill min...Så gosigt!! Men inte 20 gånger på en natt....Han brukar alltid hoppa ner från sängen efter en stund men sedan i helgen sover han kvar....Jag vet att jag har drömt massor och sovit oroligt, kanske ville han bara trösta mig....När Angel dog så gjorde han precis så här, släppte mig inte ur sikte...låg jag i soffan kom han och lade sig precis så här... i flera veckor....ibland orkade jag inte med honom utan puttade snällt ner honom från soffan....Men han var ihärdig, som om han visste vad jag behövde...Jag grät och han slickade mjukt bort mina tårar... Nu är det jag som har tagit hand om honom, lyft upp honom i soffan, gosat, pussar massor på honom, smekt hans rygg. Kanske ville han bara tacka mig nu när han är som vanligt igen?? Han är nog min absolut bästa kompis...Kan man säga att man har en hund som bästis??

Imorse när jag speglade mig så fick jag en chock.....Under ögonen hängde påsar eller Ica kassar...nästan ner till knäna....nu sitter jag här med en ansiktsmask och hoppas att påsarna ska flyga sin kos.....Kanske har jag gråtit i sömnen??

Snart jobb, jobbar hela helgen!!

Inga kommentarer: