tisdag 13 oktober 2009

Mat och idéer

För ett par år sedan hade jag en idé, jag skulle laga mat åt hårt arbetande föräldrar som har svårt att få tiden att räcka till...till god matlagning med bra råvaror så maten blir både god och nyttig...men naturligt vis blev det aldrig något av den idéen...men nu skulle jag behöva hjälp...vägrar att köpa färdiga köttbullar mm....så när jag kom hem efter jobbet och hämtat Lisa i stallet var klockan nästan halv 9.....det blev soppa och godda mackor i ugnen, samtidigt gjorde jag middag tills i morgon....tänk om man bara kunde komma hem och njuta.....Ska nog köpa Nicklas en matlagnings kurs i Julklapp!! Vilken idée va !!

2 kommentarer:

susanne Lundgren sa...

Hittar du någon bra kurs för gubbarna så säg till.. har ju en man och en son på 19 som skulle behöva lära sig..hihi.. Min 17 åring läser till kock.. men han tycker det är jobbigt att komma hem efter långa dagar i köket och laga mat.. mycket förståligt..

Nej du Erica.. tror nog att det är lönlöst med kurser.. men man kanske inte ska ge upp..

Tjingeling

Susanne

leamington sa...

Man kan summera det bortskämd...eller...jag älskar i och för sig att laga mat men när tiden inte räcker till.....hmmm nä det blir nog att leta upp ngn kurs...hör av mig *ler*

erica