onsdag 28 september 2011

Nu ska vi prata gaser

Ni som är lite fina i kanten kan sluta läsa nu.

Ni som hängt med ett tag vet nog att mina tarmar lever sitt eget liv...
Som oftast är det kaos men man lär sig leva med det men ibland får jag tuppjuck, ibland tycker jag synd om mig själv och ibland händer det att jag blir så jäkla arg på magen att jag i ren ilska äter allt som jag är känslig emot bara för att jäklas ( vet att det är jäkligt omoget och så in i bänken löjligt då det är jag som straffas... Men jag kan liksom inte låta bli ibland ....)
Jag har ju inga problem att gå på toaletten om man säger så...
Men in emellan blir det åt andra hållet ... Alltså ganska stop med "inåt" gaser som följd .
Hur gärna man än vill släppa en brakskit så går det liksom inåt vilket gör att magen sväller ...
Ibland till en ganska stor mage .....

Idag var en sån dag ...
Och jag som hade en tid hos hud terapeften .
Jag promenerade dit för att ha en chans att släppa lite väder efter vägen men nej ...
Funkade inte...
Lånade toaletten strax innan men nej ..,,
Lägger mig i den skööööna " sängen" redo för syre behandling ( skriver om den en annan dag)
Slappnar av till den havsbrusmusik som kommer ur bandspelaren , allt känns ganska lugnt i magen men när hon ger mig handmassage under tiden masken gör sitt så bestämde mig mage sig för att nu , just nu är det dax för att släppa ut gaserna ...,
Herregud ...,

Varför, varför .....
Där låg jag, och fick bland det bästa hand massage jag någon sitt fått och kunde inte slappna av ....
Blir sååå jäkla trött......,

Nåja allt gick bra förutom att min bullrande mage överröstade havsmusiken...,
Rinnge Nicke på hemvägen för att se om han hämtat Lisa i stallet.
Vi kom överrens om att jag skulle hämta Lisa och han skulle promenera med dogsen.
Skit bra !!
Då kunde jag sitta själv i bilen och ...

Inga kommentarer: