fredag 2 september 2011

Kanske men bara kanske

Oj vilket tempo allt drog igång efter semestern..
Hade väl inte räknat med annat men efter denna låååånga avkopplande semester så försvann nog minnet he he.

I onsdags var Rut här eller rättare sagt Knut, sååå skönt, idag har fönsterputsaren varit här, jag är sååå tacksam att vi har möjlighet till detta.

Hela gatan har i 23 år anlitat samma fönsterputsar firma och dom kommer 4 gånger per år, visserligen tar dom bara utsidan men med ett suteränghus blir det rätt höga höjder....


Eftersom jag nu är ledig i 3 dagar så finns det väl ingen ursäkt jag kommer undan med...Det är väl bara att kavla upp ärmarna och ta fönstren på insidan,
kommer kanske att gå extra lätt när hela huset är ny städat
men bara kanske.... he he

När jag kom hem från jobbet igår så var Alleballebus ena öga igenmurat....
Bokat tid hos vet i eftermiddag, lillgubben går och kniper idag, trots att jag hann med att droppa ögat 2 gånger i går....

Förra lördgen var vi på kräftskiva och denna helg är det åxå fest !
Ska bli skit skoj!!

En av Lisas kompisars familj har köpt en "egen udde" ute i Långedrag, dom rev huset på tomten och bygger nu nytt, dom får som sagt en "egen udde" utan insyn (ja om man bortser från båtarna då ) egen brygga, egen liten strand, dom bygger en bastu alldeles vid bryggan, sååå jäkla snyggt kommer det att bli!
Nu ligger deras nuvarande hus ute till försäljning och det är såååå fint det med!! Men jäklars i havet var dyrt det är och det kommer minst att stiga ytterligare ett par mille vid budgivningen!!

Vinner jag det en förmögenhet på lotto i helgen så då slår jag till,
ja just det man måste ju spela för att vinna.....

Inga kommentarer: