fredag 9 september 2011

Minnen

Kyrka för mig är mammas begravning 2001 jag minns och inte alla glada brölopp under 90 talet ..,
När jag klev in i kyrkan idag så kom vågen av sorg över mig igen...
Men det var en superfin begravning !!
Jag överdrivet inte, det var över 100 blomarrangemang framme i kyrkan.
Kyrkan var fylld till sista bänkraden.

Alla följde inte med till Jungman Jansson efteråt.
Men 150 personer var vi och jag trodde det var det vanliga Begravnings kaffet nä då det var middag...
Laxfylld bergtunga med mos och en fantastisk kladdkaka till efterrätt .
Helt fantastiska tal och eftersom Sune var den varmaste och vänligaste människa som fanns så blev talen så rörande ...
Nu är jag helt sluuuut..
Stackars Nicklas var tvungen att direkt åka på ett möte med Svenska fotbolls förbundet ..
Som kommer att ta hela kvällen ...
Stackaren .....

Ligger just nu i soffan och tänker på Sunes familj , kommer i håg hur urlakad jag kände mig efter mammas begravning ...
Och när jag vaknade dagen efter och världen bara fortsatte att rulla på ..
utan min mamma ...

Ta vara på livet och njuuuut .
Och va snäll och ödmjuk till alla möten i livet.
För visst är ju möten med människor fantastiskt !!
Och alla ni inte drar jämt med ...
Tänk på att dom finns för att vi ska ha något att öva oss på ..
Så att bi blir bättre människor !!
Och när vi har övat oss färdigt så skalar vi bort dom negativa och sparar de som ger oss god energi !!
Dom ska vi vara rädda om!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åå så fint du skrivit jag är så känslosam just nu blev så himla rörd,visst är det så när nära/kära/vän går bort så får man allt en tankeställare.
Varm kram //Ingela

Anonym sa...

Kram på dig..

leamington sa...

Kramar tillbaka Ingela !
Och kramar anonym med , vem du nu är :)