fredag 23 september 2011

Det är jobbigt att vara ledig :)

Min andra lediga dag blev lika stressig som den första.
Det är ju sååå mycket man ska hinna med.

Men jag är på ett strååålande humör !!!
Trots huvudvärk i 2 jääääkla dagar, vet att jag kommer att ha ont i morgon med, för ungefär varannan månad vid ett ett speciellt datum :) så får jag 3 dagars huvudvärk, så det är bara att gilla läget ! Och jag är glad att det inte är migrän denna gång.

Fixade naglarna idag och det blev fransk manikyr med svarta rockiga toppar !!Skitsnyggt!!

För 3 år sedan köpte vi en tvättmasin till så vi skulle ha 2 stycken, en till djuren och en till oss men klantig som jag är så vid min sista valpkull som föddes dagen före julafton för 2 år sedan eller är det 3 år sedan .... hm hm
så tvättade jag fällarna jag använt vid valpningen bara det att saxen låg i en av fällarna och nu ligger den fast under trumman i tvättmaskinen...Går inte att få ut den.....
Så idag har jag köpt en ny så tar vi vår gamla till djuren.
Den jag har nu till oss är en Miele och det blev en till. Stod i affären och skulle välja vilken modell jag skulle ha så fick jag besluts ångest....
Jisses vad dyra dom är...
Ska jag köpa ett annat märke...
Men vi har alltid haft Miele så det fick bli en sådan.
Torkskåpet är sedan huset byggdes (tidigt 80 tal) så det har ju gjort sitt men där var det inte så svårt att välja, dom hade bara 2 varianter :)

Beställde även en fritös.
Hittade nyligen ett recept på nätet som innehöll friterad persilja och det är något av det bääästa jag vet!!!
När jag hade min häst tränade jag för en tränare i Skene och där har dom ett gatukök som gör vego burgare med friterad persilja MUMS, tänkte bjuda in min hästkompis Linda på lite nostalgi middag :)

Nu blir det fisksoppa med massor av grönsaker, saffran och sjukt mycket vitlök :)
Ciabatta fylld med ost och ett gott glas vitt !!!

Inga kommentarer: