fredag 30 juli 2010

Snart 93 år!!!

I dag innan vi for vidare hälsade vi på min farmor.
Hon fyller 93 år snart.

Hon bor i sin lägenhet som hon han har haft i över 60 år, hon har lite hemhjälp vissa dagar.
När vi kom idag så höll hon på att baka en sockerkaka som skulle avnjutas till helgen av hennes vänner!!
Frågade om jag kunde diska upp men då svarade hon att NEJ det gör jag sedan, annars har jag ju inget att göra....

Hon bakar suuupergoda kakor, passade på att få ett recept på smörkakor, muuums.
Hon hämtade sin recept pärm, letade ett tag men hittade inte det receptet,
- Jag är ju snart helt blind säger hon
Jag frågade om jag skulle hjälpa henne men nej inte ville hon ha hjälp...
Kanske går det bättre om du sätter på dig glasögonen sa jag .
- nej dom är så gamla och dåliga...

Där sitter hon 93 år och letar recept utan glasögon...
Jag vill åxå bli en liten krutgumma!!

Inga kommentarer: