söndag 24 juli 2011

Min älsakde pappilappi

Klockan är tio över 8 på söndagmorgon och jag har redan gått morgon rundan med dogsen, klarade mig undan regnet.
Tvättat 2 maskiner,
Ätit en suupergod frukost med äggröra med mera.
Badat båda dogsen.
Ligger nu i soffan med ett par blöta hundar, min första semesterdag!!

Nicklas lag vann Gothia Cup i går och dom var ute och firade och som vanligt kom han hem sent eller rättare sagt väldigt tidigt, trots att han smög så vaknade jag... Kunde inte somna om så det var bara att ta tag i dagens sysslor.
Jag var åxå ute och firade i går, Emma fyllde år och vi var 14 st som hade trevligt på en restaurang, vissa gick vidare men jag åkte hem, kände inte för en partynatt, vakna sent , kanske lite bakis...Inte min grej...

Hela famlijen sover, det är så rofyllt.

Nu har jag semester i 4 1/2 vecka!!
Wiiiieee ,känns så bra !!!!

I dag ska vi till stallet och skura Codax box, sen ska den målas, lika bra att ha det gjort innan jag åker till spanien.

Min älskade pappa har varit här i nästan en vecka och det har varit sååå mysigt!!
Han är världens snällaste min pappa....

Lisa tävlade förra helgen i Jönköping, pappa som inte sett Lisa tävla på väldigt länge tog bilen från Sundsvall till Jönköping på Lördagen, tog in på hotell, sedan for han till tävlingsplatsen för att reka he he kolla var den låg så han inte åkt fel på Söndagen.
Lisa startade tidigt på Söndagen och med solglasögon och en keps neddragen stod han bakom ett träd och spejade, han ringde mig och sa att han kände sig som värsta deckaren he he he.
När Lisa ridigt färdigt så steg han fram, gissa om Lisa blev glad!!!!
Goa pappa!!!
Jag har visserligen jobbat men resten av familjen har han fått njutit av!

Det som hänt i Norge är helt ofattbart....
Vilken skräck ungdomarna på ön måste ha känt....
Fyyyyy
90 personer döda......90 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dödad av en enda galen männsika...........
Tänk så många som drabbas av sorg, mammor, pappor, syskon, mormödrar, farmödrar, fastrar, mostrar, vänner, arbetskamrater.....
Jag tänker på poliserna, ambulanspersonalen som kom till ön och måste vara profissionella mitt i allt....
Fyyyyyyy

Ännu en påminnelse att verkligen ta vara på livet
Lev nu!!! Idag!!!
Förr, innan min mamma gick bort så kunde jag längta ihjäl mig till saker som skulle ske 2 veckor , en månad, ett halvår fram...
Nu försöker jag leva här, nu, just nu.
Visst längtar jag nu med , till vårt hus i Spanien blir klart i Januari, till en massa annat men inte på samma sätt ...

Inga kommentarer: