lördag 9 juli 2011

Hallon och glass Bosse

Nu har hallonen ute i skog och mark börjat att mogna och mina dogs ääääälskar ju hallon eller i alla fall Cade, Alex mumsar en stund men sen övergår han att äta gräs he hehe
Men Cade oj vad hann njuter, han "plockar" dom själv och viftar heeela tiden på svansen sååå söööt!! Så nu tar morgon promenaden säkert en kvart extra.....Han skulle junna stå där en hel dag.....

Mitt älskade hallon land är det inte mycket kvar av....
Denna vinter var inte snäll mot dom..
Får köpa lite nya plantor tidigt nästa vår eller till hösten..
Gick ut för att plocka idag och tänkte göra årets första hallonpaj men oj så lite där var...
Nu är ju inte alla mogna men jag fick kanske bra 30 bär så det blev ändrade planer, gjorde vit chokladmousse och tar hallonen till det i stället..
Mina sommar egodagar ser ju alltid ut så här :
Låång morgon promenad med dogsen, hem mata dom och sedan tar jag en dusch, äter lite frukost och sen tar jag paj formen under armen och går ut och plockar hallon rätt ner i formen.
Ja ja jag har ju inte semester än i och för sig och i år ska jag ju spendera den i Spanien så det får väl gå för detta året då.

Ska ju vara i Spanien sjukt lääänge undrar om jag kommer att längta hem??
Jag har 1 vecka där som jag ska vara helt själv!!
Sophie kunde inte hålla sig så hon bokade en till resa ner till mig he he he
Så hon åker ner 2 vändor.

När vi var i Thailand så mötte vi ett underbart par, Glass Bosse och hans fru Lotta, skrev om det i ett tidigare inlägg, han kallas Glass Bosse för att han har en egen glasstillverkning i Linköping som är känt över hela Sverige, man kan visserligen bara köpa glassen där.
När Sophie och hennes kompisar åkte till Stockholm för någon vecka sedan stannade dom till där och skulle överraska Glass Bosse, som tur var var han där och dom blev bjudna på glass, Sophie älskar visserligen glass men detta var något alldeles extra!!
Glass Bosse blev så glad att se henne så han bjöd hela gänget på lunch på en av krogarna!
Sååå gulligt.
Varför skriver jag om detta nu då jo:
Jag har precis börjat att läsa en bok :
Sommardöden. den utspelar sig i Linköping och på sida 12 står det:
Gatorna är spökligt tomma mitt på dagen, affärsidkare som håller öppet bara för att dom måste, nu när sommar jobbarna ändå är kontrakterade. Bara ett ställe har högkonjuktur, Bosses glassbar, hemgjordglass såld i ett hål i väggen på hospitalgatan, dagarna i ända ringlar sig köerna utanför Bosses, ett mysterium hur människor tar sig hit utan att synas någonstans på vägen .
hahahhahahahhahahaah han är till och med omnämd i en bok av en mycket känd författare
hahahhahahaha

Nu bara måste jag ju upp och smaka på hans glass jag med!!
Men när i sjuttongubbar ska jag hinna med det...
Jag jobbar ju jämt..........................

Inga kommentarer: