torsdag 28 juli 2011

Medium

Härom dagen åkte jag till västra för hjärtkoll av dogsen.
Alex Ua med Cade "gick inte igenom"

Nu visste jag det eller jag hade det på känn en tid, det var därför jag kollade nu, ingen av dom behövde några intyg.

Cade som ni alla säkert vet som läser denna blogg är mig otroligt kär, vi är som ett, nästan som hans mamma och jag var.
Nu älskar jag alla mina dogs men det där med kärlek är lite olika, inget sämre an det andra bara lite olika.

Alex är min absoluta bästis, han är så klok, nästan lite mänsklig.
Cade är min näst största kärlek (hundkärlek)
Och jag visste det från den stund jag frigjorde honom från hans foster hinnor!
Några av mina hundvänner kan intyga att när han föddes sa jag:
Nu är HAN född !!
Jag som inte skulle ha någon hane...
Men det var helt omöjligt att inte falla pladask för honom..
Sen att han hatar utställningar ...
Ja det är väl hans enda nackdel då he he he

Jag har aldrig haft en hund som rör sig så bra som han
Som har en sån kropp som jag är heeeelt galen i
Sen att han är väldigt typad ser jag som ett stort stort plus
Skiter i att vid en utställning så fick en SKK domare ta fram ras standarden och kika i medan hon gick igenom hans huvud he he he
Men vi blev inte utslängda för ingen kan slänga ut en sån kropp !!

Jag visste åxå när han föddes att jag har bara honom till låns och jag är såååå tacksam över varje dag vi får ihop!
Han är liksom lite bra för att vara sann...

Men jag deppar inte ihop
Han mår alldeles utmärkt !

Men jag har vetat detta ett tag...
Kännt det på mig.....
Han har berättat det för mig på sitt vis..
Låter djupt jag vet men det är precis så det är..

Att min alleballebus skulle vara UA 6 1/2 år glädjer mig otroligt mycket

1 kommentar:

Anonym sa...

Så tråkigt med lilla söta Cade-( men såklart härligt med söta Alex att det var Ua.Otroligt vad man känner sin hund när nåt inte stämmer ,Kram och bamsekram till herrarna!!
Ingela