lördag 23 oktober 2010

Jobb=skitkul

Lördag och jag har jobbat, skit kul var det att komma tillbaka fastän att det kändes som om jag vandrade i motvind he he eller hade bly i mina skor.

Hade en kund idag som hade varit mamma ledig i nästan 5 år och skulle börja jobba igen om några veckor, hennes garderob ekade berättade hon he he he.
Hon var där med sin man och först var de lite blyga så dom fick lite tid att titta runt, hon hamnade i provhytten en gång och hennes man hämtade några plagg som hon inte var riktigt nöjd med. Jag hade en jeans kund i hytten jämte som jag hjälpte och när jag frågade igen så ville hon ha min hjälp för att hon tyckte jag var så rak mot kunden i hytten jämte.

Jag frågade om jag fick plocka ihop lite kläder som jag trodde hon skulle passa/trivas i och det var ok. Sedan stannade hon över 1 timme, provade massor och hon var sååå go kund. Jag hade lika roligt som henne!! he he he
När hon var klar så tackade hon mig med en varm kram och hon var så glad att hon fick tårar i ögonen ja det kom faktiskt en tår....Sååå gooo. Nu hade hon fått ihop en hel garderob och sen behöver hon bara köpa enstaka plagg för att förnya den.
Efter hon hade betalt (längsta och största kvittot EVER så frågade hon mig om jag inte kunde följa med henne till butiken jämte (scorette) för att välja ut 2 par stövlar... sååå gulligt men jag kunde ju inte lämna min butik och hon förstod.

Skrev ut en kvitto kopia och satte på anslagstavlan till chefen på måndag.. he he
Kanske ska jag be om löne förhöjning???

Har jag sagt att jag gillar mitt jobb???

Inga kommentarer: