söndag 3 oktober 2010

Jag jobbar på det

Åhhh vad vi saknar Lotus..........
Att ha häst.........
Eller Lisa saknar det självklart mer än mig....
När vi bytte stall i början av Juni så fick jag ett "normalt" förhållande till stallet.
Det förra var (som vi stod i 7 år) var Lisa tvungen att ha sjkuts (och hämtning), det var ingen mening att åka hem emellan då det låg så långt bort så jag var 6 dagar i veckan i stallet ca 3 timmar...
Ohållbart med mitt jobb så Nicklas fick ta de dagar jag inte kunde och han är ju inte alls häst intresserad men vad gör man inte för barnen!!

Det nya stallet ligger inte alls långt härifrån så Lisa tog sig till stallet och hem helt själv vilket har varit sååå skönt!!
Men mina lediga dagar så har jag alltid varit med Lisa i stallet vilket jag tycker har varit sååå avkolpplande och lagom dos...
Men vi ska inte stå där med vår nya häst utan vi ska stå inte långt ifrån det förra stallet (men hos Lisas tränare) men nu när Lisa går i skola i stan så kan hon ta tåget ut själv och det står några stycken i det stallet som inte bor långt härifrån så det räcker att vi hämtar någon gång i veckan.

I bland så har jag varit sååå less på hästeriet....
Men hästar har funnits i mitt liv sååå länge utom då Sophie var riktigt liten så nu saknar jag det sååå mycket...
Doften av hö, det lugna ljudet av hästar som tuggar det är sååå rogivande...
Men framför allt så saknar vi Lotus....
Som varit en stor del i vårat liv i 7 1/2 år....
En rikigt rolig häst och en otrolig kompis..

Nu har vi letat häst på all min lediga tid i några veckor och det har verkligen tagit på mina krafter.....
Så dessa 2 lediga dagar har jag bara tagit hand om mig själv!!
( jag jobbar på det)
Städat i LAGOM dos, gjort ansiktsbehandling med "botox krämerna", och lagat mat och tagit det lugnt, till och med sovit middag!!
Badat prins Harry idag och han ser verkligen ut som en liten prins!!
Sååå fin!!!
I förmiddags så var Sophie, Lisa och jag på F torg och shoppade, sååå mysigt!
Det är inte ofta jag och Sophie är lediga samtidigt!!
Inann Sophie kom så hittade jag en tröja som jag inte kunde låta bli att köpa men när hon fick se den så såg jag på hennes min att hon tyckte den var suuuperfin så fick hon den av mig, så jag kom hem tomhänt he he he.

Nu är det Söndag kväll och jag är ledig i morgon med men då drar vi till Skåne med vår tränare, hon ska "prov rida" hästen vi har hittat och då får vi se om vi "får lov att köpa den för henne".
Hon vill att Lisa ska har en "sjukt bra häst" så vi får väl se vad hon tycker...
Annars får vi dra till Stockholm på min nästa lediga dag för där har vi ev ett objekt till he he he.

Var inte sugen på någon middag idag (jag blir inte så hungrig när jag är ledig)
så för mig blev det frukost till middag!!

Inga kommentarer: