torsdag 4 februari 2010

Lunginflammation????

Hann bara gå ut med dogsen efter jobbet så ringer Lisa från stallet, Lotus har 39.6 i feber...
I morse tog stallpersonalen hans temp och då var den på 38.5 så den steg under dagen.
Ringde Åby och var tvungen att komma in med en gång, vilken tur att dom har öppet till 22 på Torsdagarna.

Väl inne så tog Titti av hans bandage men såret såg fint fint ut!
Lotus har lite hosta så hon trodde lunginflammation, det är alltid svårt med att ha hästar liggandes på operations bord...
Dom kan dra ner mycket i sina lungor....
Men huvudsaken är är benet så fint ut så det inte satt ngt skit där....

Nu får han hämtas hem i morgon eftermiddag så får jag själv spruta honom under helgen med antibiotika. Skit kul att spruta hästar!! Jag har inte ont av sådant alls!

Ställde mig på vågen i morse och hoppsan -1 kilo....
Jag som äter och äter men detta kilo har jag nog stressat av....
Dessa djur........

Inga kommentarer: