söndag 7 februari 2010

Divig designer

För några år sedan tror det var 2006 så for hela familjen till Grekland.
Jag passade på att några dagar innan avfärd skaffa på mig en rejäl bihåls inflammation. Efter ett läkar besök så fick jag någon jäkligt bra nässpray samt läkmedlet Rinexin.
Nå väl vi kom ner och natten innan vi åkte drömde jag superkonstigt men jag trodde det var resfeberns fel... Men ack vad jag bedrog mig....
Första natten i Grekland drömde jag helkonstigt...
Natt nummer 2 var inte rolig...Eller så här i efterhand var den det...

Jag drömde att jag var en designer...
Av skidkläder..... (mina närmsta vänner har hört denna så ni kan sluta läsa nu...)
En VÄLDIGT divig sådan....
Jag tog ingen skit direkt.....
Och VÄLDIGT famgångsrik...

Helt sjuka grejer hände i drömmen och när jag vaknade så trodde jag att jag var kvar i drömmen....Oj vad obehgligt det blev....Rikigt läskigt...
Förstod inte var det var med mig....
Vågar inte berätta allt här (om mina barn läser detta...*ler*)
På något sätt kom jag på att läsa på bipacksedeln för läkemedlet och se vad som stod.....
Måste jag säga att jag slängde medecinen omgående....

Hur kom jag på att blogga om detta i dag då??
Jo på Aftonbladet.se är det en bild
på en Japan i skiddräkt "klädchock" innan OS.. *asgarv*

Varför ska jag alltid råka ut för de "sällsynta" biverkningar...alltid...
Därför tar jag max en alvedon vid feber *ler*


Läs här:

Vilka biverkningar kan Rinexin ge?
Vanligast (förekommer hos fler än 1 av 100 patienter): Nervositet och sömnsvårigheter . Torrhetskänsla i näsa och mun, noggrann munhygien är därför viktig. Rinexin kan ge svårigheter att kasta vatten speciellt hos äldre män med förstorad prostata (blåshalskörtel).

Mindre vanliga (förekommer hos färre än 1 av 100 patienter): Överkänslighetsreaktioner (hudutslag, klåda).

Sällsynta (förekommer hos färre än 1 av 1000 patienter): Övergående blodtrycksstegring. Vanföreställningar, förvirring, mardrömmar. Rinexin kan hos vissa individer orsaka aggressivitet. Nervositet, sömnsvårigheter och aggressivitet förekommer mest hos barn och försvinner när man slutar använda läkemedlet.

Mycket sällsynta (förekommer hos färre än 1 av 10 000 patienter): Hjärnblödning.

Inga kommentarer: