måndag 5 december 2011

Jäkla skiiit söndag

Helgen har varit jobbig....
Det började med att jag var ledig 1 dag förra veckan..
Jag sover väldigt illa...
Somnar men vaknar runt 4-5 och har svårt att
somna om för all värk...
När jag vaknar har jag världens musik i mitt huvud,
oftast disco....
Nicklas har haft en busy helg :)
Fest både fredag och lördag vilket gjort att
det mesta hamnat på min lott.
Dessutom så reste Sophie till Thailand i fredags och eftersom jag är en hönsmamma
så ororar jag mig.......

Nu till söndagen

Vaknade vid halv 4 av ett ett sms från Lisa:
Är på väg hem, kan du betala min taxi??
Till saken hör att Lisa skulle ut med vänner
och Nicklas skulle åxå ut så dom skulle träffas
och åka hem i hop.
Men när Lisa sms honom vid 3 tiden så svarade
han inte vilket gjorde att Lisa åkte hem själv.
Och eftersom pengarna tagit slut:) så
fick jag lösa ut henne :)
Efter det att vi pratat en stund om hur kul
hon haft så lyckades jag faktiskt somna om!!

Skulle tanka bilen innan jobbet då jag var tvungen att åka och handla musli
till Codax efterjobbet och det ligger på bonnvischan...
Då fick jag inte upp tanklocket....
Fan hur jäkla svårt kan det vara...
Visst jag har en ny bil men jag har tankat en gång innan utan problem.....
In i bilen igen, fram med instruktionsboken
näää jag gjorde helt rätt, (menar hur svårt kan det va)
Hämtade tjejen inne på tappen men hon kunde inte heller....
Åhhhh mitt tålamod sinade illa kan jag säga......
Försökte bryta upp fanskapet men inte ens det gick..

Åhhhhhhhhhh
Var sååå jäkla arg...
Ringde Nicklas men fick inget svar...
Då blev jag ännu argare....
AGGHHHHH

Efter jobbet hittade jag inte bilen i p-huset....
ahhmmmen vad sjutton........
Hittade den till slut......
Då provade jag igen om tanklocket gick och öppna
och vips inga problem !!
Trodde fan att jag var med i dolda kameran....
Då gick det upp ett ljus !!
Låste bilen och tanklocket gick inte att öppna ...
Har haft ganska många bilar i mina dagar men inte sjutton
är tanklocket kopplat till låset ....
Lite gladare blev jag av att slippa åka hem och byta bil innan jag åkte till
bonnvischan för att köpa hästmat.
Sprang ner till bankomaten för att ta ut pengar då
dom inte tar kort där (jäkligt stolt att jag kom ihåg det i tid)
MEN då fick jag inte ut några pengar...
amen vad sjutton nu då.....
(har aldrig så mycket pengar på kortet utan för över)
Visste att jag hade pengar i går...
Hmmm
Kom då på att Lisas taxi resa tog jag ju på mitt kort.....
Fick åka hem i alla fall....
Fram med dator och bank dosa...
Då kommer Nicklas och frågar om allt är ok...??

Berättar att
Jag inte sovit ordentligt på månader för min jäkl värk...
Vaknar alltid till någon himla disco låt
och undrar om jag verkligen är frisk i huvudet..
Ledig en dag förra veckan
Trött på det mesta
jobbat hela denna helg åxå
Att jag fått rodda allt här hemma sista tiden
Att jag skjutsat Lisa runt halva staden i helgen
Att jag glömt att skicka med henne taxi pengar men hon skulle
ordna det med att åka hem med dig så jag fick sova men du svarade inte
Berättade om tanklocket som inte gick att öppna, inte heller att bryta upp...
Att jag ringt honom men han svarade inte...
Att det senare gick att öppna....
Att jag inte fick ut några pengar för att jag planerat dåligt..
(men självklart sa jag att det var hans fel för att han inte svarat på telefonen när Lisa skulle hem )
Att jag var tvungen att åka hem och föra över pengar

Då började jag att stortjuta.....
Bägren rann över...
Ujjj vad lesen jag var...
Nicklas klarar aldrig av att jag gråter för när jag väl gråter då är jag verkligen ledsen....
Så han blir så ledsen över att jag är ledsen...
Oj vilken syn :)
Han frågade om han kunde åka och handla Codax mat men eftersom det ligger på bonnvischan in the middle of ingenstans, klockan var 6 på kvällen och becksvart.....
Jag åkte och tog ut pengar och sedan stortjöt jag lite till....
Handlade hästmaten sedan till stallet och lämna det och hämtade upp Lisa
som höll på att skratta ihjäl sig över min dag....

Välhemma igen strax före halv 9...
Så blev jag väl omhändertagen...
När vi skulle sova så förselog Nicklas lite rajtantajtan
normalt skulle han fått en smäll men jag var alldeles för trött..
Men ser ni det var första natten på månader som jag sovit heeeela natten
och vaknade UTAN disco musik...
Dum som jag var berättade jag det för honom i morse....
Han säger att jag kan få sova så bra varje natt om jag vill :)

1 kommentar:

Susanne sa...

Underbara Erica.. här sitter jag med tårarna på vippen at rinna över och gapskrattar.. vilken dag.. och det jäkligaste e väl att Niclas fick rätt.. hihi

Kramar i massor och skönt att låtarna tog slut i skallen på dig..