torsdag 8 december 2011

Hör här

Nu är jag ledig i 3 heeeela dagar !!
Wiiiieeee

Tänkte göra massor !!
Som njuta, njuta ,njuta :)

I måndags blev vi med matkasse.
Har stått emot lääänge men nu bestämde jag
mig för att prova.
Efter mycket letande efter det som passar vår familj bäst
föll jag för ett företag som heter Kocken & Jag.
Ekologisk mat och såserna gör de själva från grunden.
Nu har jag lagat 4 middagar och hör här:

Periljepanerat kotlett med potatis och palternacksmos med madeirasås
Torsk i äggsås, kokt potatis och broccoli
Kyckling & matvetesallad med limekräm
Tagliatelle med kräftstjärtar i syrlig dill sås
Allt var suuuupergott men bäst var de 2 sista
Man får mycket mat för pengarna, det räcker till och med till matlåda !

De hade 2 provveckor och vi kör 2 veckor i rad men sen startar vi på rikigt vecka 3 med varannan vecka.

Lisa som varit en stor motståndare till detta...
Hennes kommentar efter första dagen var:
Mamma, ditt kött är godare, mycketgodare mos och dina såååser är ju bara bäst!!
Visserligen superkul att höra MEN......
Jag har bestämt mig, vi ska testa i ett par månader
Nästa vecka är menyn denna:


“Hot pot” med lax, kokosmjölk & lime


Lammfärsbiffar med svamprisoni & sallad


Kycklingfilé på gratinerad canneloni med tomat-& rödlöksallad


Bratwurst med rösti, serveras med löksky

För några år sedan var det ju detta jag ville jobba med, laga mat åt stressade
småbarns familjer :)

Efter söndagagens urladdning så har veckan varit bra :)
Disco musik så där varannan dag:)

Inga kommentarer: