måndag 3 oktober 2011

Mer känslor

Vi köpte en Volvo 945 på våren 1997, den hade gått 500 mil.
Den har varit favvo bilen ever !!
De senaste åren har Sophie haft den.
Den brakade sönder i förra veckan.
In till verkstaden .

Nicklas ringde mig
- fått domen om pärlan och den går inte att laga..så den måste skrotas ..
- neeeeej ... Skämtar du???
- nej jag skämtar inte
- men vadå inte går att laga ??
- det blir för dyrt, det är dax att skrota den nu ..
- neeej inte min pärla ..
- jo...
- nej det känns fördjävligt ..snyft
- jag vet , jag kände lika dant ....
- har du berättat för Sophie ??
- ja jag ringde henne .
- vad sa hon ??
- som oss .. Hon blev chockad ..
- men oj ... Vad ska vi göra ??
- du får ringa en skrotfirma som kan hämta den .
- JAG ??
- ja
- aldrig , kommer att börja gråta .. Fixar inte det ...
- inte jag heller ...
- Sophie då ??
- hon vägrar , hon vill inte ens åka till verkstaden och tömma bilen på sina grejor ...
- stackaren ...
- åker du upp då ??
-jag ?? Aldrig ..
- men det är ju din bil ..
- ja men jag kan inte ... Snyft ....

Så bilen står fortfarande på verkstaden ..



Så nu måste jag köpa ny bil , tänkte att det skulle bli en liten miljö bil denna gång men vilken ska man välja ??
Kommer jag att bli lika kär iden ??

1 kommentar:

susanne lundgren sa...

Nej Erica.. du kommer acceptera den nya bilen.. men du kommer aldrig bli lika kär.. för en volvo är alltid en volvo och gift som jag är med en sann volvoit så vad det bara att gilla läget.. och min absolut bästa bil (bytte bil ofta förr 5-6 ggr om året då mannen jobbade på tjänstebilar)var en röd 945.. så underbar.. och var deppig som få när den skulle ersättas av ny modell.. idag kör vi fortfarande volvo och skulle nog inte kunna välja annat märke.. men det finns ju miljöbilar i modell mindre tex c30.. kram och lycka till med avskedet.. Susanne