fredag 13 augusti 2010

Lycklig tjej!

Idag var dagen för Lisa & Lotus första dressyrlektion på 1 år!!!
Eller nästan 1 år, oktober förra året......
Lisa hade noga valt ut kläder som matchade Lotus lindor och schabrak.

Vi skulle åka till Carro men när vi kommer till stallet så är sista biten grusväg (ca 300 meter)
Den hade fullständigt regnat sönder......
Det var helt omöjligt att komma fram med transporten...

Bakom vårat stall ligger det en stor fotbollsanläggning med en utfart men den bommen är alltid stängd så för att komma ut där krävs alltså nyckel till bommen.
Men den vägen var bra så fick vi bara tag på någon som kunde öppna bommen....
Anläggningen brukar vara bemannad så vi gick bort dit men inte en person syntes till......

Vi ringde Carro och berättade om vårat problem....
Och eftersom det ösregnat så var vår paddock inte heller ridbar så det hjälpte inte om Carro kom till oss......

Lisa blev såååå besviken.....

Men efter en halv timme kom det en bil körandes till anläggningen och Lisa sprang efter
som en tok i gyttjan och jo dom kunde
öppna bommen men var tvugen att låsa den klockan 15.....
Vi ringde Carro och lastade Lotus på ett nafs!!

Efter Lisa´s springtur blev hennes fina kläder blev fulla av ler prickar efter hela ryggen hahahhahahahah.

Lektionen gick så himla bra!
Oj vilken fin ponny vi har!!
Så nu är det bara hoppas att han håller och blir stark!!

Lisa svävar på små moln!
Tror att hon är världens lyckligaste tjej!!!

1 kommentar:

Helena sa...

Hej Erica!

Jag är supernöjd med fodret så det kommer jag att fortsätta att ge till Mira, jag såg faktiskt oxå "frisk fodret" på djurkliniken när jag stod i kö, vilket bra tips jag ska oxå prova blanda till Mira!

Hon har verkligen superfin och blank päls nu, innan jag badade henne sist så tog jag en vända med ulldragaren...sååå himla bra den är!!
Ha det så bra! Kram / Helena