måndag 24 maj 2010

Blogg torka =ont om tid

Det har varit lite mycket den sista tiden....
Inte bara mycket jobb.....
Stallet som vi stått de senaste 7 åren ska hyras ut till en hopptränare som kommer att ha sin verksamhet där.
Alla vi som håller på med dressyr blev uppsagda för 2 veckor sedan.
Sammanlagt är det 10 st hästar som behöver nytt stall.

Det var bara att sätta igång och leta, ringa runt och titta på olika stall...
Alla lediga dagar jag haft (det har inte varit så många hm hm på dessa 2 veckor) har vi åkt runt och tittat och synat allt i sömmarna....
Stallet med stort S är fullt men under tiden har vi hittat ett toppen stall inte långt hemifrån
(förra stallet ligger 30 minuters körväg , enkelväg...)
Så nu Lisa kan ta cykel eller moppe, skönt.

Lotus återbesök tog fullkommligt musten ur oss alla i flera flera dagar innan det var dax att åka in......
Så jag ligger lite efter här hemma...

Alla på vår gata har fina blommor i sina krukor och jag som INTE gillar påskliljor och tulpaner i krukor har ju inget..........
Här som det brukar vara blomsterprakt.............
Känns inte bra....
Men tänker man efter så är nästan alla på gatan pensionärer......med mycket tid...

Städningen ligger jag hyfsat till med men tvätten........

Nu när allt med Lotus är fixat och jag skulle sluta 1830 idag!!!
Hem, gå ut med dogsen, tvätta kläderna till resan mm mm

Men Nicklas ringer precis när jag gått från jobbet och säger att blien pajjat....
Han sitter i en rykande bil halvvägs till stallet....
Kokar gjorde den inte utan ngt annat rök....
Det var bara att styra bilen mot Kungsbacka och köra Lisa till stallet...
I höga sommar skor och alldeles för lite kläder......
Nicklas tuffade sakta hemåt, ställde bilen på verkstaden, ringde Sophie, dom handlade, hem och ut med dogsen...
Nicke ligger inte heller på latsidan.....

När jag körde från stallet kom Lisa på att "kaptensbindelen" låg i den andra bilen och dom ska spela fotboll i skollaget i morgon,...
Det var bara att styra bilen dit...
Hemma 21 30................................

Snart snart är det semester och kanske har jag hunnit tvätta klart.........

1 kommentar:

Anonym sa...

Herregud Erica..ska ge dig ett tips..lämna mobil hemma när du åker på semester..och NJUT!!!

kram Ingela