söndag 14 april 2013

Meningen eller ???

Inte långt ifrån vårt hus i Spanien ligger en mataffär , mittemot den en lite liten galleria, där inne finns en blomster butik 2 restauranger ( minde bra ..) tidningsaffär, en liten grill som säljer svenska grejor som korv med bröd , ostbågar lösgodis med mera och sen finns/fanns det en liten butik som sålde svenska mat produkter !
Toppen !!!
Jag visste att de köpt större lokal ca 200 meter från förra stället !
När vi kommer ner sist var jag ju bara tvungen att spana in nya stället och köpa lite kaviar , mjöl ( spanska mjölet är inte lika lätt att baka med ) och Bregott !!!
De hade fått sååå fint !
Nu har dom utökat med ett litet kafé och dom sålde kanelbullar !! Och en massa annat gott !!!
Ägaren berättade att de just sålt ..

De stället hade jag velat ha ...
Åhhhhh
Hade lätt kunnat flytta ner och drivit det stället ...
Åhhhh varför var jag inte nere vid nyår ... Då hade jag ju fått veta det ..

Mina fina barn säger att det
inte är dax än ...
Utan ödet styr
- du hade aldrig lämnat ditt jobb nu mamma, du är inte klar där än ..
De har nog rätt ...
Men jag kan ändå inte låta bli
att grubbla ..

Inga kommentarer: