måndag 6 juni 2011

Hemma igen

Kom hem i Lördags efter en intensiv vecka.

Data kursen i Stockholm gick bra, fast jag hade gärna
stannat någon dag extra och shoppat he he.

Strömsholm och SM var verkligen en upplevelse utan dess like.
Codax var spänd där men det visste vi, han har tävlat där förut och första gången hade dom uppfällbara stolar på läktaren och dagen innan när han värmde på banan så lekte några barn med stolarna, dom sprang och fällde ner alla stolar varpå det smällde som bara den...
Dagen efter skulle han tävla med den dåvarade ryttaren och dom galopperade in på banan , gjorde halt sen vände han och skenade tillbaka i full galopp.

Ifjol var han där igen med ungefär samma resultat så i år gick det bättre men jisses vad spänd han var.....

Tävlingarna går framför slottet och hoppning går samtidigt så det är liv och rörelse kan jag lova!
Vi hade superfint väder och Codax stod i en stooor box i ett lugnt stall.

Idag har jag jobbat första dagen på en vecka, suuuperkul!!

Nu sitter jag på terassen och solar även om vi har haft fint väder så kan man liksom inte gå runt i bikini på en tävlingsplats *ler*
Dogsen flåsar runt mig, jag tog en promenad med dom efter jobbet och det kanske var dumt med tanke på att det är 33,4 grader på termometern....
Men nu ligger dom i alla fall i skuggan!!

Kött och kyckling ligger i marinad, vi ska grilla för sjuttioelfte gången och det är bara början av juni..
Känner att jag måste hitta lite nya recept....

Inga kommentarer: