torsdag 23 juni 2011

Snart midsommar

Det är midsommar om några timmar, jisses vad tiden rusar iväg..

Chiiiifen gick på semster i tisdags, i 5 veckor så är jag chiiif.
Vi är ett super härligt gäng och i år så har vi bara en sommar jobbare och han har jobbat in sig lite redan så denna sommar tänkte jag att vi skulle slå rekord, rekord i försäljning, rekord i antal besökare, alla nyckeltal och i ordning på lager och butik, rea perioden är lite speciell och väldigt krävande, dessutom så har vi alltid tonvis med turister varje dag. Phu ja ja man kan alltid ha höga mål *ler*

I Tisdag efter att ha jobbat ett 11 timmars så pass var jag och några av mina fina kollegor och tittade på en nytt märke vi ska få till hösten, en fin kollektion men jag hade velat valt lite andra kläder ur deras kollektion till vår butik men eftersom tyvärr de inköpen styrs centralt så ....
Men efter en deal med säljaren att om vissa plagg inte säljer så byter jag ut dem he he he
Sen har jag ju en egen budget som jag får styra över, det är lite nice...
Men jag ligger på om mer pengar...
Tänk att jag aldrig blir nöjd....
Tänk om jag bara kunde komma till jobbet och liksom bara jobba på under dom förutsättningar som jag fick "uppifrån"...
Men så är varken jag eller min chef ...
Det känns som om det är min butik och jag brinner verkligen för att få den så lönsam som möjligt. Ekonomin runt det hela är sååå jäkla kul, varuvisningen i butiken lika så, där har vi en superduktig tjej som åxå brinner för det hon gör.
Tänkte att vi 3 ska visa dom däruppe var skåpet ska stå he he he.

Denna vecka har varit supertuff på jobbet men med otroligt goa kollegor så funkar allt!!
I går hade jag fest för mina kära kollegor, vi grillade massor av god mat och lekte en liten lek som fina påhittiga Anna fixat ihop, såååå kul!!
Jag skrattade så jag nästan kissade på mig men det vågar jag inte berätta för då hoppar dom på mig ännu mer om min ålder he he he.

Nicklas och jag har beslutat oss för att bara vara hemma och mysai midsommar, han har jobbat som en galning så vi behöver vila, inte festa loss...
Jag jobbar på söndag och har ingen lust att vara bakis och trött.....
Börjar bli gammal nu...

Inga kommentarer: