torsdag 7 april 2011

Flyttat

Idag har min fina Harry flyttat till Kari....

När jag köpte honom så hade jag givetsvis en plan, plan på att ställa ut (som jag gjorde massor då) men åxå att använda honom på mina tikar.
Men det kom annat ivägen. Jag har jobbat i över 10 år med Nicklas i hans företag vilken varit toppen! Men man ska inte jobba ihop, leva ihop... Sökte mig ut och hittade "mitt jobb" efter sommaren 2009.

Älskar mitt arbete men Nicklas har haft det tufft..på jobbet, självklart inte lika roligt att jobba själv men han älskar åxå sitt jobb så båda är nöjda och glada. Vi älskar att resa och vi försöker få ihop det med våra jobb, Lisas hästeri och Sophie som visserligen inte bor hemma men hon är fortfarande vår "stora lilla tjej".

Jag jobbar varannan helhelg och de andra 2 helgerna i månaden så slåss Lisa och Nicklas om mig... Lisa tävlar sin häst ca 2 gånger i månaden och Nicklas vill resa.....
Jag har inga tikar längre så att ha en sååå fin hund med dom linjerna som aldrig kommer ut i ringarna eller att aldrig använda honom i avel känns så fel.... och då säger måga, men du kan ju låna ut honom...
Men jag köpte inte honom för att låna ut honom jag köpte honom till MIG och mina avelsplaner.
Och eftersom jag sällan sällan lånar ut mina hanar så beslutade jag mig för att Kari ska få ta honom, ställa ut honom och använda honom på SINA fina tikar, jag vet att hon har fina planer längre fram !!

Han kommer att få det toppen hos Kari, hon har hundarna som mig, dom är med överallt, ligger i högar i soffor och sängar, dom får springa lös på promenaderna, precis som han gjort här, skillnaden är bra den att han får många många fina lek kompisar!! Harry har det mest ljuvliga temperamet man kan tänka sig!! Sååå mjuk och go !! Aldrig rädd för något, skulle ALDRIG vara arg på någon, älskar att leka med andra hundar på sitt mysiga flörtiga sätt!!
Han har redan hittat en favorit hos Kari, Fiona en söt liten tjej på 7 månader!!!

2 kommentarer:

Susanne Lundgren sa...

Åh vad mysigt han kommer få hos Kari.. och han är ju inte längre bort än i ringarna runt om i sverige.. Och tjejer lär han inte få ont om.. Skönt att man ibland kommer till insikt vad man vill här i livet.. även om vissa beslut är tuffa.. Stor eloge till dig och massa kramar Susanne

leamington sa...

Tack Susanne!

ja det var ett tufft beslut...
men jag känner att jag har ett ansvar...
mot uppfödarna i England åxå..
dom vill säkert att han visas ...
och jag hinner inte med..

Hos Kari kommer han att få det toppen!! Trivs han inte får han komma hem igen det är inte mer med det!!


Bodde hon granne med mig skulle jag kunna ha alla dogsen hos henne och hämta hem dom på kvällar och helger!!

kram