fredag 10 januari 2014

Så jäkla skoj :)

Här är en sammanställning av de 24 knäppaste klagomålen 
Detta är sant ...
Folk är inte kloka i huvudet :)

1." När vi jämförde vår enrumslägenhet med vännernas trerummare visade det sig att deras lägenhet var mycket större".

2."Vägarna var så gropiga att vi inte kunde läsa guideboken på väg till hotellet. Det gjorde att vi inte kände till saker som kunnat göra vår vistelse roligare."

3. "Stranden var för sandig."

4. En hotellgäst i Australien klagade på att soppan var för tjock och stark. I själva verket hade han tagit för sig av såsen.

5. "Det fanns inga kängurur i centrala Sydney. Jag är besviken."

6. "Vi köpte ett par Ray-Ban glasögon av en gatuförsäljare för fyrtio kronor. Men det var en piratkopia.

7. "Ingen talade om att det fanns fisk i vattnet. Barnen blev rädda."

8. "Det tog oss åtta timmar att flyga hem från Jamaica till England. För amerikanerna tog det bara tre."

9. "Vi hade bokat ett rum med två enkelsängar men i stället fick vi en dubbelsäng. Det är ert fel att jag nu blivit gravid. Det hade inte hänt om vi fått rummet vi bokat."

10. En gäst som firade smekmånad vid en naturanläggning i Afrika klagade på en elefant som var synbart sexuellt upphetsad.

"Det fick mig att känna mig otillräcklig" löd klagomålet.

11. En kvinna hotade att ringa polis då hon uppfattade det som om personalen låst in henne i sitt hotellrum. I själva verket hade hon av misstag hängt skylten "var god - stör ej" på sin dörr.

12. "Det var för många spanjorer. Receptionisten talade spanska och maten var spansk. För många utlänningar."

13. "Sanden såg inte ut som i broschyren. Där är den gul men i verkligheten är den vit."

14. "Vi var tvungna att köa utomhus och det fanns ingen luftkonditionering."

15. "Det är er plikt som researrangör att informera om att det kan finnas högljudda eller stökiga medpassagerare på resan."

16. "Jag blev biten av en mygga - ingen berättade att de kunde bitas."

17. "Det borde stå i broschyren att de lokala butikerna inte säljer några riktiga kakor som till exempel pepparkakor."

18. "Det är slött av de lokala handlarna att hålla stängt på eftermiddagarna. Jag behöver ofta köpa saker under den så kallade "siestan". Den borde förbjudas."

19. "På semestern i Goa blev jag bestört när jag upptäckte att nästan alla restauranger serverade curry. Jag gillar inte kryddstark mat."

20. "Vi bokade en utflykt till ett vattenland. Men ingen berättade för oss att vi skulle ta med egna badkläder och handdukar."

21. "Det stod i broschyren att köket var fullt utrustat - men det fanns ingen äggskivare."

22. "Att sola toppless på stranden borde förbjudas. Vår semester förstördes då min make blev upptagen med att titta på andra kvinnor."

23. En resenär klagade på störande ljud från luftkonditioneringen på hotellrummet. Efter rumsbyte upptäcktes att ljudet kom från den elektriska tandborsten i resenärens packning.

24. "I broschyren står det 'inga frisörer på hotellet'. Vi är frisörer. Är det okej om vi bor på hotellet?"

 



Inga kommentarer: