måndag 6 februari 2012

Åhhhh igen !!

För snart 3 år sedan slutade jag på nickes firma
I snart 3 år har Nicklas velat göra om sin utställning
Ut med det gamla och in med det nya liksom :))

Vi har haft livliga diskutioner !!!
Milt sagt ...
I början brydde jag mig inte ...
Han fick fixa det själv ...
Det är ju hans utställning nu, inte vår, jag har fullt upp med mitt jobb ...
Efter mycket tjat från hans sida så vek jag en en timme till detta projekt :))
Jag lyssnade ( med halvt öra ) på hans idéer men jag visste redan innan att jag skulle dissa dom helt ..
Sen sa jag vad jag tyckte och som väntat dissade han min ide helt ..
Kan tala om att under ca 2 år så har han frågat / tjatat om jag har ändrat mig ..
Jag ??
Ändrat mig herregud ........
Hans ide suuuuuger och min är genialisk !!!
Som vanligt :)

När vi gör om något här hemma så låter jag Nicke säga vad han tycker sen kör jag mitt eget race.
Låter hårt men han har iiiiingen koll .....
OCH han har aldrig blivit missnöjd med något vi/ jag har renoverat !!!

Idag snart 3 år senare så högg han mig direkt efter kvällspromenaden med dogsen , då vet han att jag är på gott humör!
- älskling har du tid 5 minuter ??? Vill visa dig en sak i utställningen
Åhhhh höll på att gå i bitar ... Men bet ihop, kunde ju vara att han köpt en ny stekpanna till mig :))
När vi kommer in dit så höll jag på att smälla av ....
Då har han påbörjat projektet , min id'e ....
Fick kväva mitt skratt :))
Åhhhhh vad an detta var min kommentar
- jo serru jag har tänkt ( ja men grattis !!
I 3 ÅR !!!)
men jag sa inget .....
-Tror det kan bli jäkligt bra !!
( ja men grattis igen ...)
- tror du att du hinner hjälpa mig lite ???
( höll på att gå i bitar igen ...)
( jobbat häcken av mig, jobbet är ett helvete just nu.. Kobbar i morgon med sen har jag utbildningen i 2 dagar sen ledig i 3 dagar )

Åhhhhhh där rök den ledigheten ....
Men då kom jag på något , jag blir konsult :)
Jag pekar hur allt ska vara , han jobbar , jag tar jäkligt mycket betalt :)
Vårens handväskor har kommit hem och jag saknar en ljusgeige till samlingen :)
Sådärja, då känns det lite lättare :))))

Inga kommentarer: