måndag 2 januari 2012

Älskade Alleballebus !

Jag hade Alex mamma Fia på foder, när hon skulle paras med en av mina favvo hundar hos Peter ( hank) så ville jag ha en !
Jag och Lisa passade hundarna en helg när per och Peter var på hund utställning , perfekt att få lära känna valparna lite bättre och jag skulle få välja hane först !
Det var 4 hanar i kullen om inte jag minns fel och det var super svårt att välja....
Men Lisa valde åt mig eller rättare sagt Alex valde oss !!!
Det var helt galet vilken kontakt vi gick den helgen.

Alex är den mest älskvärda hund som finns !
Alltid lika glad !!
Men han är åxå en otrolig lyssnare ...
Han känner av med en gång om inte jag mår bra ...
När angel dog var jag alldeles ifrån mig av sorg ....
Alex tog det hårdast av alla tror jag ...
Och jag kunde inte riktigt "släppa in" honom i min sorg ....
Önskar att jag gjort annorlunda idag ....
När vi ska sova kommer han och lägger sig nära mig men får på något sätt in sitt ben runt min hals , så ska vi gosa en stund .
Sen somnar han som en stock !
Men han har ändå koll på mig ..
Om jag har svårt att somna kommer han en gång till och gör om samma sak ! Sååå söt !!!
Älskade älskade Alleballebus idag fyller du 7 år !!!
Det ska vi fira med kokt skinka och ett smarrigt ben !!
Och en massa gos !!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis fina herrn "Alex" på 7-Årsdagen;)Nospyssar //Ingela