måndag 7 november 2011

Smart unge :) smart mamma :)

Nicklas plockade ur diskmaskinen i går och varje gång så är det oording i skåpet där vi har våra glas.
Tror att vi har 7 sorter, 2 olika kaffe glas, 2 olika små vatten glas och 3 olika sorts vattenglas.
När jag plockar ur diskmaskinen så sorterar jag dom.
Nicklas ställer in dem huller om buller ....
Till saken hör att ingen av dessa 7 glas har vi full uppsättning av ...
Nästa lediga dag kommer jag att slänga ut alla ( fast det bär mig emot)
Och köpa 3 nya
12 små vatten glas
12 stora vatten glas
12 kaffe glas
För jag vill ha ording i skåpet !!!!!!!!!
Men då säger Lisa :
Men mamma tror du allvarligt på att det hjälper ....
Köp 36 av samma så kanske kanske det blir ording i skåpet !!
Fan , den ungen är smart :)
Men då kom jag på,
Vem sjutton behöver 36 glas !!!
Räcker det inte med 12 ??!!!
Smart mamma :)

Inga kommentarer: