onsdag 5 januari 2011

Tjejer kan

På jobbet har vi en data och kassa support,
som är ganska nice att ringa till då systemen krånglar..

Ena skrivaren på jobbet har under en längre tid varit trasig och i förrgår fick jag fnatt..Den är felanmäld en miljard gånger...
Ringde support och undrade vart teknikern var som dom skulle skicka innan Jul.
Bad henne att titta på vilket datum jag felanmälde den första gången men hon hittade inget...Vet att chefen åxå anmält den sönder men nu är han inte kvar hos oss (den gamla chefen kommer tillbaka från sin mamma ledighet snart.
Men ingen historik..
Svor lite lågt och undrade om jag ska be om ett mail varje gång jag felanmäler så jag själv kan hålla koll på alla datum....
Men det skulle inte behövas..

Hon ber mig kolla upp serienummer och modell och medans jag har henne i luren så öppnar jag bakluckan på skrivaren och minsann där sitter ett papper fast....

Men herregud...
Det första man gör när en skrivare inte fungerar är väl att titta så inget papper sitter fast...
Vi har 2 killar på jobbet som kollat den och sagt att den är sönder och då faller liksom lotten på mig att ringa..
För jag ger mig aldrig.....
Bitchen...

Men i alla fall, jag fixade skrivaren och tjejen på data support skrattade högt
- tänk att 2 tjejer fixade den!!
Fyyy fan vad pinsamt om en tekniker hade kommit...
Ringde upp förra chefen och berättade varför vi varit utan en skrivare i nästan 1 månad..
Kommentaren var
- oj det papperet måste ha fastnat efteråt...
Shure..att papper fastnar i en död skrivare....

Inga kommentarer: