fredag 28 januari 2011

En till hjärta UA

Sista lediga dagen idag och som vanligt var det full rulle!!

Min Morgan (Vouges Voodoo Magic) är på foder sedan snart 1 år.
Han bor hos min vänninas arbetskamrat och hennes man, dom miste sin hund hastigt och blev helt förtvivlade så min vännina ringde mig och frågade om jag visste någon hund som skulle säljas eller placeras ut på foder.
Morgan trivdes alldeles utmärkt hos mig ( och jag med honom) men han var den typen av hund som trivs att vara ensam, inte för att han är arg på andra hundar utan tvärt om han är godheten själv men ibland liksom känner man att denna hunden behöver lite mer än det jag kan ge...
Något liksom saknades...
Tufft men samtidigt tycker jag att jag tänker på hundens bästa.
Vissa tycker inte att man inte kan byta hem på en hund...
Jag håller absolut inte med.
Vi har haft hästar i min familj sedan jag var liten och de "byter" man ut när man "växer " ur dem och hittar man ett toppen köpare så jisses det är inga som helst problem.

Moggedoggelitos matte och husse mötte upp min på Västra idag, dax för 5 års koll av hjärtat.
UA gud såååå skönt nu är alla mina dogs kollade och alla var UA
(för denna gång peppar peppar).

Och Mogge blev sååå glad att se mig, han pussade omkull mig så vi 2 låg i en hög på golvet!
Jag har inte träffat Mogge sedan i Juni och jisses han var lika fin som sist han hälsade på mig!!
Han har sååå mörk färg så man nästan tror att den är fejk!!
Superfin i hullet men lite mycket "tofflor".
Det fixade jag till lätt med en lånad sax he he.

Jag hade köpt en present till honom, ett av hans favorit ben och en leksaks hund sååå söt!!
Hoppas att han tänker på mig när han bär runt på den för jag sitter här med tårarna brännandes i ögonen och läääängar efter min Moggedoggelito...

1 kommentar:

Mona sa...

Hej Erica jag är ju knäpp, det är ju Morgan som är Doris Pappa. Jätte skönt att han vart Ua bådar gott. Tittade på kort på honom och ser att Doris är väldigt lik honom. Hoppas allt är bra!
Kram