onsdag 12 januari 2011

Sov gott

Ikväll somnade min farmor in...

Dom var 3 systrar och en bror.
Alla växte i upp i Sundsvall där systrarna var "kända" som systrarna Genberg
(farmor gifte sig Munter)

Alla 3 var väldigt långa alla en bit över 1 70 och är man född i början av 1920 talet så är det lååååångt.
De 3 systrarna var åxå väääääldigt snygga!!!

En av systrarna ( Inga) flyttade som ung till Stockholm och när jag som 17 åring flyttade till huvudstaden var hon ett stort stöd!!
Vi kunde gå och shoppa i evigheter och äta lunch på mysiga restauranger!!
Jag har växt upp utan mormor och Inga utan barn så hon blev som en mormor för mig!

Alla systrar är i livet (Inga fyllde 90 i Juni)
Och deras mamma blev över 90 år åxå!
Jag hoppas att jag har "mycket av Genbergsblodet i mig)
(skulle föklara min längd då min mamma och pappa är ganska "kortväxta"

Är så glad att jag hälsade på farmor i somras...

Sov gott farmor

1 kommentar:

Anonym sa...

Åå så härligt Erica att få säga hejdå,förstår precis vad du menar!

varma kramar
Ingela