söndag 13 januari 2013

Mörkt :(

I år tog jag fram adventsstakarna till vardagsrummet i mitten av november :)
Jag är sååå kär i dom :)

Kommer ihåg när jag hittade dom , såg en bild i en tidning , ringde leverantören i november året efter men se de var slut ...
Fanns 1 st i en butik någonstans i Sverige men jag behövde ju 3 st ....
Ringde året efter i oktober och då var de åka slut, trodde jag skulle bryta ihop ...
Hade ju läääängtat sååå ...
Kunde inte köpa några andra ....
Vi har 3 st panorama fönster i vardags rummet och " vanliga stakar " försvinner liksom .....
Nicklas hittade en annan stake i en tidning och jag åkte till butiken och tittade men nej .....
De var inte på långa vägar lika snygga ....
Året därpå ringde jag i augusti :)) och se nu fanns de :)) eller ja inte hemma på lager men de skulle snart komma hem ..
( frågade åren innan om jag kunde beställa till året därpå men icke .. De kunde inte lova att de kom i produktion igen eftersom de var snordyra .. Och de gjorde bara ett fåtal varje år ...)

Men en oktoberdag kom de !!!
Åhhhh så lycklig jag var :))
Tänkte ställa de i fönstret redan då men då sa Nicklas nej :)
Oktober var lite väl tidigt ...
Det är 5 år sedan (tror jag)
Och jag är lika kär fortfarande

Men i år kunde jag inte hålla mig, de fick åka fram i november :)
De är inte speciellt " juliga" :)
De sprider ett helt underbart sken !!

Förra året fick de vara kvar hela januari :)
Men idag åkte de in i förrådet ... Tidigare än någonsin
Nu är det mörkt i vardagsrummet trots lampa i ett av fönstren .....
För mörkt ...
Får tända miljarder värmeljus i stället :)

Inga kommentarer: