lördag 19 mars 2011

Tiden bara rusar iväg

Vaknade igår morse med ångest...
Jag är ledig i 3 hela långa sköna dagar efter att ha jobbat som en liten gnu..
Jag fullkommligt älskar mitt jobb men efter 6 dagar i rad men de sista 2 dagana jobbade jag 10 och 11 timmar.
Samtidigt vill jag ha hemmet kliniskt rent... Dogsen ska få sina 3 promenader, äta god mat utan att använda halvfabrikat...
Låg och tänkte på vad som gav mig ångesten och det är ju att tiden inte räcker till...
Så nu har jag valt bort städningen, jag har nämligen ringt ett städbolag så nu kommer dom varannan onsdag, ska bliii så skönt.


Sicket gott väder vi har haft idag!! Vaknade tidigt men det för ändå ljust ute och lite frost så dogsen blev inte skitiga !!!! Cade halkade efter idag, det var sååååå mycket att lukta på.

Lisa har fyllt år i veckan, 17 år !!
Helt galet att vår "minsta" tös fyller 17 år !!
Vi hade en mysig kväll med middag och Lisas favvo tårtor kommer från Lejonet och Björnen, de tröttnar man inte på, inte ens när man är 17 år!! *fniss*


I fredags åkte Nicke och jag till stan för att shoppa lite, han behövde nya skor men det slutade med att jag köpte 3 par hm hm
Men det stod Erica på dom.... Det gjorde det förresten på 7 par till men jag blundande och gick till herravdelningen och se där hittade Nicklas åxå 3 par!!
Lite kläder blev det åxå men mest till Nicklas!!
Men idag efter denna ljuuuvliga morgon promenad skulle jag bara in till F Torg och lämna lite ljudböcker till en nästan blind äldre herre som inte har förstått hur underbart det är med ljudböcker!!
Hans ekonomi tillåter inte honon att köpa dessa böcker men jag har sagt att bibblan lånar ut men han har inte fått tummen ur än för det så jag gav honom ett par av mina, fastnar han i detta så är jag övertygad att han kommer att fixa låne kort på bibblan!!
Jag råkade gå förbi min favvo butik på F Torg och då stod denna väska där...
En Campomaggi !!!
Och den ropade faktiskt på mig !!!
Så den fick följa med hem!!!
Såååååå snyyyyygg, mörk chokladbrun MUMS!!
Nicklas bara skakar på huvudet åt mig men jag kan inte förklara vad det är med mig och skor och väskor...

Inga kommentarer: