måndag 20 december 2010

Döv

Min farmor fyllde i dagarna 92 år!
Hon bor själv i sin lägenhet som hon har haft i över 50 år!!
När jag var i Sundsvall i somras så hälsade vi på henne och hon var sig lik men
hon har blivit gamal....
Bloggade då om att hon bakade sockerkaka till "gubbarna på service hemmet, dit hon går och äter lunch varje dag)

Men på kvällen på sin födelsedag ramlade hon hemma och bröt lårbenet...
Igår operarades hon och allt har gått bra, så bra det kan gå när man är 92 år...
Ringde till pappa när jag var på väg hem från jobbet och då var han på sjukhuset hos henne och sa att hon var ganska borta..
jag frågade om han kunde hälsa till henne man han sa att hon bara sover så det är nog ingen idé..
Pyttsan sa jag, hon hör dig, viska i hennes öra att jag vill krama henne.
Jag hör att pappa säger
- Erica hälsar kramar
Då svarar hon
-Säg till henne att allt ordnar sig
-Oj säger pappa är du vaken??

Jag sa ju att hon hörde....
Till saken hör att hon är nästan döv och har hörapparat
Men hon har alltid hört de hon vill höra...
Det är min farmor det..

Nu hoppas jag att hon kurerar sig så bra det nu bara går när man är 92 år och krutgumma!

Inga kommentarer: